uszoda Uszoda & gyógyvíz

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

1. Általános rendelkezések

Az „Általános Szerződési Feltételek” (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a szolgáltató (Termál-Medical Zrt., székhely: 1022 Budapest, Bimbó út. 7. 2. em.; cégjegyzékszám: 01-10- 043889; adószám: 12400139-2-41, a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett Martfű Hotel Thermal SPA és a hozzá kapcsolódó Martfű Thermal Kemping (cím: 5435 Martfű, Ifjúság utca 2.), továbbiakban: Komplexum) szálláshelyeinek igénybevételének, illetőleg ehhez kapcsolódóan a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.

Az ÁSZF automatikusan alkalmazandó valamennyi a Szolgáltató által nyújtott, és bárki által a Szolgáltatótól igénybe vett szolgáltatás esetén, amennyiben az adott jogviszonyban a felek kifejezetten eltérően nem rendelkeznek. Ahol az eseti, egyedi szerződések az ÁSZF-től eltérő speciális előírásokat tartalmaznak, ott az ÁSZF rendelkezéseitől eltérő speciális rendelkezések irányadók a Felek jogviszonyára
.
A jelen ÁSZF ennek megfelelően valamennyi Szolgáltatóval létesített jogviszony illetve azt szabályozó eseti szerződés elválaszthatatlan részét képezi. Szolgáltató nyomatékkal felhívja a figyelmet, hogy a Komplexum szálláshelyszolgáltatással közvetlenül nem érintett része gyógyászati, fürdő és szabadidős terület, amin gyógyászati, fürdő és szabadidős tevékenység folyik, az ahhoz szükséges gépekkel, berendezésekkel, eszközökkel, melyekre a szolgáltatást igénybe vevőknek tekintettel kell lennie.

2. A szerződő felek

2.1. Szerződő fél az a természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság/szervezet, aki a Szolgáltató szolgáltatását megrendeli, illetőleg igénybe veszi. Szerződő fél az a természetes személy is, aki mással való szerződéses jogviszony alapján a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. Vendég megjelölés alatt a szerződő felet vagy – értelemszerűen alkalmazva – a részéről a szolgáltatást igénybe vevő személyeket kell tehát érteni. A szolgáltatás igénybevételére szerződő Vendég viseli a felelősséget mindazon személyekért, akik részéről – bármely jogcím alapján – ezen szerződés keretében a szolgáltatást igénybe veszik (így különösen csoportos foglalás esetén a
megrendelő személy).

2.2. A Szolgáltató és a Vendég együttesen a továbbiakban: Felek.

2.3. Amennyiben a szolgáltatásokra irányuló megrendelést a Vendég helyett egy általa megbízott harmadik személy adja le, az együttműködésre a Szolgáltató és ezen közvetítő között létrejött megállapodás az irányadó, és a Szolgáltató nem köteles külön vizsgálni, hogy a közvetítő jogszerűen, illetve milyen felhatalmazás vagy jogviszony alapján képviseli-e a Vendéget.

2.1   Jelen „Általános Üzleti Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Üzleti Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal. essays services reviews.com
 
3. A szerződés létrejötte, fizetési feltételek, valamint a szolgáltatás igénybevételének
módja és feltételei

3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérése a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Írásbelinek minősül az e-mail-es ajánlatküldés is. Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik a Vendég részéről tényleges megrendelés, a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

3.2. A szerződés minden esetben a Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával, a végleges foglalás pedig az ennek nyomán a Vendég által megfizetett előleg Szolgáltatóhoz történő megfizetésével jön létre (jóváírás). Az előleg mértéke a megrendelt teljes szolgáltatás (szálláshely és egyéb kiegészítő szolgáltatás) ellenértékének 50%-a. Amennyiben a Vendég írásbeli foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli szerződés jön létre, melynek nyomán a Vendégnek előlegfizetési kötelezettsége keletkezik. Szóbeli foglalás, megállapodás vagy módosítás csak akkor keletkeztet szerződési kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, melynek fogadását a Vendég is írásban visszajelzi. Szolgáltató a Vendég foglalásának írásbeli visszaigazolásával egyidejűleg tájékoztatja a Vendéget az előleg megfizetésének módjáról és idejéről. Az előleg megfizetésére Szolgáltató az írásbeli visszaigazolástól számított 8 napos határidőt biztosít. A határidő eredménytelen eltelte esetén a Szolgáltató törli a foglalást, a szerződés megszűnik. Kivételes esetben, amennyiben a Vendég foglalásának időpontja és a Vendég érkezése között kevesebb, mint 8 nap áll rendelkezésre, Szolgáltató jogosult 8 napnál rövidebb tartamú határidőt tűzni az előleg beérkezésére.

Az előlegnek minden esetben legkésőbb a Vendég érkezésének napját megelőző napon 10:00 óráig meg kell érkeznie Szolgáltatóhoz (számlán történő jóváírás). Vendég az előleget a Termál-Medical Zrt. kedvezményezett MBH Bank Nyrt.-nél vezetett 10102237- 72474700-04000001 számú bankszámlájára történő utalással fizetheti meg a foglalási szám és a Vendég nevének feltüntetése mellett, valamint OTP és K&H SZÉP kártyával. Az ellenszolgáltatás előlegen felüli, fennmaradó részét a Vendégnek távozáskor, a helyszínen kell kiegyenlítenie. Vendég jogosult ezen, távozáskor esedékes ellenértéket a helyszínen bankkártyával, készpénzzel, valamint OTP és K&H SZÉP kártyával is rendezni. A SZÉP kártyák elfogadója ebben az esetben, illetőleg az előleg megfizetése esetében is a Komplexum. SZÉP kártyával történő fizetés esetén az ellenszolgáltatás a jogszabály által mindekor célhoz kötötten engedélyezett „zsebek” terhére egyenlíthető ki, Szolgáltatónak nem áll módjában a céltól eltérő zseb terhére történő kifizetés elfogadása. SZÉP kártyával alkoholos ital ellenértékét megtéríteni nem lehet.

3.3. Szolgáltató lehetőséget biztosít ajándékutalvány (a továbbiakban: „Voucher”) megváráslására. A Voucher névre szóló, egyedi sorszámmal ellátott utalvány, melyet Szolgáltató a szállásdíj, valamint az egyéb szolgáltatások ellenértékének, tehát a teljes díj 100%-ának megfizetése esetén állít ki. A Voucher pénzre nem váltható, átruházására Szolgáltató kifejezett, írásbeli beleegyezése esetén van mód. A Voucher érvényességi ideje a megvásárlásától számított 365 nap, mely nem meghosszabbítható. A szolgáltatás igénybevételére a Szolgáltató foglaltsága függvényében van mód, erre tekintettel az időpont egyeztetése szükséges a Szolgáltatóval. A Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetés kötelezettsége kiterjed továbbá valamennyi, a Voucherrel érintett kiegészítő szolgáltatásra is (pl. étkezés, masszázs) melyek biztosítását szintén kizárólag abban az esetben tudja Szolgáltató garantálni, ha arra vonatkozóan előzetes egyeztetés történt, melynek eredményeként Szolgáltató előjegyezte a Voucher birtokosát a vonatkozó szolgáltatásokra.

Vendég a Voucher megvásárlásával tudomásul veszi, hogy az a rajta szereplő időszakra és – adott esetben- szobára használható fel. Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetés alapján lehetőség van a Voucher-en szereplőtől eltérő szobatípus választására, vagy más szolgáltatás módosítására, amennyiben Szolgáltató ehhez hozzájárul és Vendég az ebből adódó ellenérték különbözetet megtéríti.

3.4. Szolgáltató a 6 fős, vagy ezt meghaladó számú személyeket érintő foglalást csoportos foglalásként kezeli. Csoportos foglalás esetén a vendégek kötelesek maguk közül kijelölni egy kapcsolattartó személyt, aki a foglalással, szolgáltatással kapcsolatban a Szolgáltatóval kapcsolatot tart. Szolgáltató kifejezetten felhívja a figyelmet, hogy a szolgáltatással kapcsolatban kizárólag a vendégek kijelölt kapcsolattartójával áll módjában egyeztetni, a többi vendégtől érkező kérést, módosítást, lemondást vagy kifizetést nem áll módjában elfogadni. Csoportos foglalás esetén az előleget egy összegben szükséges elutalni Szolgáltató
részére, aki a csoport által megrendelt szolgáltatásokat egyetlen számlán kezeli és számolja el. Szolgáltató lehetőséget biztosít a teljes Komplexum lefoglalására, melyre minden esetben egyedi árat szab, erről a vendégek az alábbi elérhetőségek valamelyikén érdeklődhetnek: +36 70 662 3262. A teljes Komplexum lefoglalása a vendégek számától függetlenül minden esetben csoportos foglalásnak minősül.

3.5. A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés meghatározott időtartamra szól.

3.6. Amennyiben a vendég a határozott időtartam lejárta előtt úgy dönt, hogy a szolgáltatást nem kívánja a határozott időtartam végéig igénybe venni, és a szobát végleg elhagyja, köteles a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltatónak megfizetni, aki jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Szolgáltató a Vendég által a határozott időtartam előtt visszatérés szándéka nélkül elhagyott szobát jogosult újra értékesíteni.

3.7. A szolgáltatás igénybevételének Vendég általi meghosszabbítása akkor lehetséges, ha ehhez a Szolgáltató előzetesen hozzájárult. A Szolgáltató ebben az esetben kikötheti a már teljesített szolgáltatások ellenértékének megtérítését.

3.8. A Szolgáltató általi szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően, a szálláshely elfoglalása előtt igazolják, adataik kezeléséhez hozzájáruljanak.

3.9. A Komplexum szobáiban/apartmanjaiban csak a Szolgáltatónál regisztrált Vendégek tartózkodhatnak.

3.10. A Komplexum szolgáltatásait igénybe venni, annak létesítményeit használni minden Vendég csak a saját felelősségére jogosult, ott tartózkodása teljes időtartama alatt.

3.11. Amennyiben 18 évet be nem töltött Vendég egészségügyi állapota vagy más ok indokolja, nem hagyható a Komplexum területén szülői vagy gondozói felügyelet nélkül.

3.12. Alkohollal összefüggő szolgáltatást 18 életévet be nem töltött személy számára nem nyújtunk (szülői felügyelettel sem).

3.13. A 18 év alatti Vendégek bármely szolgáltatást kizárólag a szülő vagy gondozó engedélye, és felelőssége mellett vehetnek igénybe.3.1   A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2   Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).

3.3   Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

4. A szolgáltatás igénybevételének megkezdése és befejezése (check-in és check-out)

4.1. A Vendégek a bérelt helyiségeket az érkezés napján 14-től 20 óráig foglalhatják el. A 20 órát követő érkezésre a Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetés alapján, Szolgáltató hozzájárulása ellenében van mód. Amennyiben Vendég erre irányuló szándékát előzetesen nem jelezte Szolgáltató felé és ennek ellenére 20 óra után foglalja el a szállást, a Vendégnek a kései érkezés fejében 3.000 Ft egyszeri díj kerül felszámításra.

4.2. A Vendégek a bérelt helyiségeket a távozás napján 10 óráig kötelesek elhagyni. Kijelentkezésre a távozás napján 8 és 10 óra között van lehetőség.

4.3. A Szolgáltató a Komplexum telítettségének függvényében kései kijelentkezést biztosíthat a Vendégek számára, melynek díja minden megkezdett óra után 5.000,- Ft. 13:00 óra után történő távozás esetén 1 éjszaka szállás díjának megfelelő összeg kerül felszámításra.

4.4. A bejelentőlap pontos kitöltése után a Vendégek a regisztráláskor az Apartmanházak esetében apartmankulcsot, a Hotel rész esetében mágnáskártyát kapnak, amelyet távozáskor kötelesek a Szolgáltatónak, illetve képviselőjének visszaadni. A kapott kulcs/mágneskártya elvesztése esetén 10.000 Ft egyszeri díj kerül felszámításra kulcsonként/kártyánként.

 
5. Lemondási Feltételek

5.1. A Vendég a foglalását az érkezése napját megelőző nap 10:00 órájáig kötbérmentesen lemondhatja. Amennyiben a Vendég általi lemondásra ezt követően, vagy egyáltalán nem kerül sor, illetőleg a Vendég nem érkezik meg (no show), a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a. A kötbérmentes lemondásra vonatkozó rendelkezés nem érinti a Szolgáltató 5.2. pont szerinti, előlegre vonatkozó visszatartási jogát, illetőleg Szolgáltató a jelen pont szerinti kötbér követelésébe a már megfizetett előleget az 5.2. pontnak megfelelően beszámítja.

5.2. Amennyiben a Vendég a foglalását az érkezése napját megelőző 14. nap 10:00 óráig lemondja, a már megfizetett előleg a Vendég részére visszajár, melyet Szolgáltató a Vendégnek visszautal, vagy azt a Vendég és a Szolgáltató megállapodása alapján egy új foglalásra vonatkozóan jóváírja. Amennyiben Vendég a jelen pont szerinti határidőn túl mondja le a foglalását, Szolgáltatónak nem áll módjában az előleg visszatérítése, illetőleg annak új foglalásra történő jóváírása, azt a Vendég „elveszíti” (kötbér).

5.3. Lemondásra és módosításra e-mailben és telefonhívás útján kerülhet sor a Szolgáltató értékesítő alkalmazottjánál. A lemondás és módosítás a Szolgáltató írásbeli megerősítése után válik érvényessé.

  • 5.4. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy az alábbi esetekben is az általános lemondási feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra történő, vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokokat nem tud elfogadni:
  • akár a Vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a
    szolgáltatás igénybe vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt
    rendezvény/fellépés megtarthatóságát jogszabály vagy hatósági/hivatali rendelkezés
    korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben is előkészítjük, illetve a
    rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
  • COVID vagy veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben
    is előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.

Az általános lemondási feltételeink tehát a COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek, lévén a járvány és annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg visszatérítésére a vendég/megrendelő az általános szabályok szerint jogosult. an más feltételt nem határozott meg, a szálláshely-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezést megelőző 2. nap 10 óráig van lehetőség. Lemondás kizárólag írásban (e-mail, sms) fogadható el.

Fenti határidő és az érkezés napján 18 óráig történő lemondás esetén a kötbér mértéke a megrendelt szolgáltatás értékének 20%-a vagy az ajánlatban megjelölt, vendég által megrendelésével elfogadott, ettől eltérő mértékű foglaló összege.

Az érkezés napján 18 óra után történő lemondás illetve meg nem érkezés esetén Szolgáltató a megrendelt szolgáltatás egy napra eső összegére kötbérként jogosult. Amennyiben Szolgáltató a szállás-szolgáltatások igénybevételéhez előlegfizetést, hitelkártya garanciát vagy más, Szerződésben foglalt módot nem kötött ki, Szolgáltató jogosult a kötbér utólagos követelésére. Amennyiben Szolgáltató a szállás-szolgáltatások igénybevételéhez előlegfizetést, hitelkártya garanciát vagy más, Szerződésben foglalt módot kötött ki, Szolgáltató jogosult a kötbér mértékének megfelelő összeg megtartására illetve a különbözet követelésére.

5.2.  Ha Szerződő fél lemondását írásban nem jelzi vagy a visszaigazolt foglalásban szereplő napon nem érkezik meg, Szolgáltató a szállást az érkezési napot követő nap 10 óráig fenntartja. Ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik, a szálláshely a kötbér felszámítása mellett szabadon értékesíthető.

5.3.  Lemondási határidők csoportos és egyéni foglalások esetén: A megrendelt szolgáltatások ingyenes lemondása a foglalás garantálttá válását (foglaló megfizetését) követő 72 órán belül lehetséges csoportos foglalás esetén, egyéni foglalás esetén a foglalást követő 7 napon belül lehetséges. A lemondási díj (kötbér) az alábbi összegben és feltételek szerint kerül felszámításra

6. Árak, szolgáltatások

6.1. A Szolgáltató az árakat forintban határozza meg. A Szolgáltató jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változás a már visszaigazolt foglalásokat nem érinti. Az árak az idegenforgalmi adót és a parkolás díját nem tartalmazzák.

6.2. A Szolgáltató által megadott árak a visszaigazolás szerinti ellátást, azaz reggelit, és/vagy félpanziós ellátást foglalnak magukban. A reggeli egyszeri étkezésre a reggeli órákban, míg a félpanzió reggel, illetve este egyszeri étkezésre jogosít a Hotel éttermében. Az étkezésre a Vendégek a házirendben meghatározott időpontokban jogosultak. Az étterem területéről az ételt elvinni tilos. Az ár magában foglalja a törölköző, illetve előzetes visszaigazolás szerint a fürdőköpeny használatát, melyeket 3 naponta cserél a szálloda személyzete. Az ár fentieken kívül magában foglalja a takarítás költségét, melyre 3 naponta kerül sor.

6.3. Glutén-és vagy laktózintolerancia, illetőleg egyéb étel intolerancia esetén Szolgáltatóval előzetes egyeztetés szükséges az ételkínálatra vonatkozóan. Tekintettel arra, hogy a konyhán allergéneket tartalmazó ételek elkészítésére, felhasználására kerül sor, a teljes gluténmentességet, és egyéb allergénektől mentességet Szolgáltató ezen esetekben sem tudja vállalni.

6.4. Szolgáltató a Vendéggel érkező háziállatokat előzetes egyeztetés ellenében térítésmentesen fogadja, őket a Vendéggel együtt kutyabarát apartmanjában/szobában helyezi el. A háziállatok a Komplexum más részein, helyiségeiben a többi vendég zavarása nélkül tartózkodhatnak. Szolgáltató a Komplexumon egyidőben legfeljebb három, jól nevelt és behívható, más kutyákkal és az emberekkel nem domináns, legfeljebb közepes méretű (max. 15 kg) háziállatot áll módjában fogadni. A háziállat által okozott bármely sérülésért vagy anyagi kárért azt a Vendéget terheli felelősség, aki a háziállatot a Komplexumra magával bevitte.

6.5. A megrendelt szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítésére a helyszínen készpénzben, illetve előre utalás útján van lehetőség. Utalás esetén az ellenérték teljes összegének meg kell érkeznie a Szolgáltató pénzforgalmi számlájára az érkezést megelőzően legkésőbb 24 órával. A kártyaterhelés forintban történik.

6.1.  A Martfű Termál SPA szálláshellyel összefüggő aktuális szolgáltatási árai a szálláshelyeken (szállodai szoba, apartmanok) valamint a szálloda recepcióján kerülnek kifüggesztésre. Egyéb szolgáltatások árai az adott részlegeken (étterem, büfé, fürdőpénztár) állnak rendelkezésre. Az aktuális árlista, kedvezmények, akciós akciók, egyéb ajánlatok a www.martfuspa.hu oldalon is elérhetők.

A szolgáltatási árak NEM MEGBONTHATÓAK!!

6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Foglalást követően az ár nem módosítható. Kivételt képez bármely hatósági rendeletben megszabott kötelező változás (pl. ÁFA, IFA)

6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató feltünteti a jogszabályi előírásokban meghatározott mértékű adókat (ÁFA, IFA), illetve az árak érvényességének kezdetét.

6.4.  A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása esetén, rendezvények foglalása esetén, illetve több mint 5 szoba (csoportos) foglalása esetén a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket, illetve felárat állapíthat meg.
 
7. Személyes adatok kezelése

7.1. A Szolgáltató az általa működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.

7.2. Szolgáltató a tudomására jutott személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég a szolgáltatás igénybevételével ehhez hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik személy részére nem teszi hozzáférhetővé, kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit.

7.3. Szolgáltató a Komplexumon a személy – és vagyonbiztonság érdekében elektronikus térfigyelő rendszert (kamerarendszer) működtet. Vendég a Komplexumra való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla – kizárólag ezen célból – képfelvétel készüljön.

 
8. A szerződés teljesítésének elutasítása és a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

8.1. A Szolgáltató jogosult a Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben
-a.) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott helyiségeket, a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,
-b.) Vendég megszegi kötelességeit, és a szerződés rendelkezéseivel ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-c.) Vendég nem követi a Komplexum személyzete által ismertetett biztonsági utasításokat, e biztonsági utasításokkal ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-d.) Vendég fertőző betegségben szenved,
-e.) Vendég a szobáját a távozás napján délelőtt 10:00 óráig nem üríti ki, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá,
-f.) a Vendég a békés együttélés szabályait megszegi, a Szolgáltató alkalmazottaival vagy a többi vendéggel durván, vagy kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy kábítószer hatása alatt áll, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít, vagy olyan állapotban van, amely folytán a Szolgáltatótól a szerződés fenntartása nem elvárható,
-h.) a Vendég a Szolgáltató alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a többi vendéget kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a konfliktus kialakulása melyik félnek róható fel,
-i.) Vendég a Komplexum területén az általa bérelt szobán kívül szexuális cselekményt végez vagy végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a Vendég ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a Szolgáltató teljes körűen felhasználja.
-j.) Vendég a nem arra kijelölt helyen dohányzik.

8.2. Amennyiben a szerződés teljesítése „Vis maior” okból marad el, a szerződés megszűnik.

 

9. Elhelyezési garancia

9.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben kikötött szolgáltatásokat önhibájából nem tudja biztosítani, köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.

9.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a Komplexumon történő elhelyezést nem tudja biztosítani, a Vendéget egy másik, a megrendelt szolgáltatással megegyező színvonalú szálláshelyen elszállásolja. A Vendég ebben az esetben is a Szolgáltató felé teljesíti az eredetileg megrendelt szolgáltatás ellenértékét, aki ennek fejében gondoskodik elhelyezéséről egy másik szálláshelyen. A két szálláshely közti esetleges szobaár-különbözet terhét a Szolgáltató viseli. Ha a Szolgáltató a saját szálláshelyével megegyező színvonalú, másik szálláshelyen történő elhelyezést a Vendégnek felajánlja, – attól függetlenül, hogy azt a Vendég elfogadja-e – más kötelezettség nem terheli. A Vendég a felajánlás után, illetőleg a másik szálláshelyen történt elhelyezés után ezzel kapcsolatos reklamációra nem jogosult, kártérítést nem követelhet, a Szolgáltatóval szemben további követeléseket nem támaszthat. Ha a Vendég nem kíván élni a felajánlott pótlehetőséggel (elszállásolás egy másik szálláshelyen), úgy a Szolgáltató és Vendég közti szerződés megszűnik, a már teljesített ellenérték ebben az esetben a Vendégnek visszajár. Amennyiben az elszállásolás akadálya időközben megszűnik, a Szolgáltató jogosult úgy dönteni, hogy a szerződésben eredetileg meghatározottak szerint, Komplexumán helyezi el a Vendéget a szerződésben meghatározott időtartam hátralevő részére.

9.3. Abban az esetben, ha a Szolgáltató fenti kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, utóbb kártérítési igénnyel a Vendég a Szolgáltatóval szemben nem élhet.

9.4. Jelen pont rendelkezései nem alkalmazhatók arra az esetre, amikor a szolgáltatások teljesítése a Szolgáltató érdekkörén kívül felmerülő elháríthatatlan ok miatt meghiúsul, vagy a szolgáltatások teljesítése ilyen okból kifolyólag a továbbiakban nem lehetséges, nem elvárható. Ebben az esetben a szerződés a jövőre nézve megszűnik.

10. A Vendég jogai

10.1. A Vendég jogosult a szerződés értelmében megrendelt szoba/apartman, valamint a szálláshely azon helyiségeinek és létesítményeinek használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, valamint jogosultak a szokásos kiszolgálásra a Komplexum személyzetének rendelkezésre állása ideje alatt.

10.2. A Vendég a szálláshelyen való tartózkodásának időtartama alatt panasszal élhet a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban. A Szolgáltató az ezen időtartam alatt tett és jegyzőkönyvbe vett panaszok kezelésére kötelezettséget vállal.

11. A Vendég kötelességei

11.1. A Vendég köteles a Szerződésben meghatározott szolgáltatások ellenértékének megfizetésére; legkésőbb a szerződésben meghatározott időpontig és az ott megjelölt módon. A minibárból történő fogyasztás térítés ellenében történik. A Vendég köteles távozáskor a fogyasztása ellenértékét megfizetni.

11.2. A Vendég köteles a szerződés folytán használatába került helyiségeket, az azokban, illetve a Komplexumon található más dolgokat az általában elvárható gondossággal, rendeltetésüknek megfelelően használni, és kerülni minden olyan helyzet előállását vagy magatartás tanúsítását, melyek magukban hordozzák az állagromlás veszélyét, továbbá köteles tartózkodni minden olyan magatartástól, mely önmaga vagy más Vendég életét, testi épségét, egészségét veszélyezteti.

11.3. A Vendég köteles gondoskodni a vele érkező kiskorúak állandó felügyeletéről. A Komplexum személyzetének nincs kapacitása arra, hogy felügyeljék a gyermekeket, így például azt, hogy azok elhagyják-e a Komplexum vagy valamely közös helyiség területét.

11.4. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Komplexum személyzetének, és rendelkezésre bocsátani minden olyan információt és adatot, amelyek a káreset körülményeinek tisztázásához szükségesek, illetőleg amelyek egy esetleges szabálysértési vagy büntető eljárás alapját képezhetik.

11.5. A Vendég, valamint annak látogatói és a Vendéggel együtt utazó személyek kötelesek a Komplexumon található épületeket és azok közvetlen környezetét rendeltetésszerűen, a többi vendég szükségtelen zavarása nélkül használni.

11.6. A Vendég köteles a Komplexumhoz tartozó parkolókat a KRESZ szabályainak megfelelően használni. A parkolókban hagyott tárgyakért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A parkoló használatára a Vendég kizárólag foglalása időtartama alatt jogosult, az apartman/szoba elhagyásával egyidejűleg köteles a parkoló használatával felhagyni. Ettől eltérően állapodhat meg a Vendég a Szolgáltatóval, minden esetben díj fizetése ellenében.

11.7. Vendég köteles bármilyen rendkívüli eseményt – személyi sérülés, balesetveszélyes eszköz vagy tárgy- azonnal jelezni a Komplexum személyzete tagjának.

11.8. A Komplexum területén, így különösen a Komplexumhoz tartozó szabadtéri helyeken a Vendég este 22:00 órától köteles tartózkodni minden olyan magatartástól, zajkeltéstől, mely a Komplexumon megszállt többi vendéget zavarhatja. Este 21:00 óra után szórakozásra vagy bármely más zajjal járó tevékenység végzésére kizárólag az arra kijelölt helyeken van lehetőség.

10.9. A Vendégek a Komplexumon található jelölt üzemi területek, valamint gépházak elkerülésére kötelesek saját biztonságuk érdekében. Az üzemi területekre való bemenetel, valamint a gépházak ajtajának kinyitása, illetőleg az ott található gépek megközelítése a Vendégek számára tilos. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vendégek tárgyi kötelezettségük megszegéséből eredő sérülés vagy kár bekövetkezéséért.

11.10. A Vendég köteles a bérelt apartmant/szobát minden esetben bezárni.

11.11. A Vendég csak a kijelölt helyen dohányozhat.

11.12. A Vendég köteles a wellness-részlegen papucsot viselni, az ott található létesítmények használata előtt minden esetben lezuhanyozni. Tilos a medencét, jacuzzit olajos, tisztítószeres, homokos testtel használni, azokban szappant, tusfürdőt, egyéb tisztálkodási szert használni. Lázas betegek, fertőző betegek, görcsös állapotban, vagy eszméletvesztéssel járó betegségben szenvedők, ittas vagy bódult állapotban lévő személyek, valamint azok, akiknek nyílt sebük van, a wellness-részleget nem vehetik igénybe. Tilos a medencékben ételt, italt fogyasztani, szemetelni, azt mellékhelyiségként használni, dohányozni, hangoskodással, erkölcstelen viselkedéssel a többi vendég nyugalmát zavarni. Hat éven aluli és úszni nem tudó tizennégy éven aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett veheti igénybe a fürdőmedencéket. Tilos a medence-térben meztelenül tartózkodni. Tilos a medencékbe és azok környékére törékeny tárgyat, vagy bármely más, baleset, sérülés előidézésére alkalmas dolgot bevinni. A Vendég köteles tájékozódni a Hotel személyzeténél az ott található berendezések, eszközök használatáról, illetve kezeléséről, amennyiben erre vonatkozó leírást nem talál, vagy az számára nem egyértelmű. Az uszodamesterek, és a biztonsági szolgálat alkalmazottainak útmutatásait minden fürdőzőnek be kell tartania. A medencébe és a jacuzziba tilos az ugrálás.

11.13. A Komplexum területén található csatornában, szökőkútban, tóban a fürdőzés tilos. Ott tartózkodni csak saját felelősségre lehet. Az esetleges balesetekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

11.14. A gyerekszobában található játékok, tárgyak helyben történő használatra rendeltek. Amennyiben a Vendég a gyerekszobából el szeretné vinni őket, ehhez köteles előzetesen engedélyt kérni a recepción, használat után pedig köteles visszavinni a kérdéses tárgyakat a gyerekszobába.

11.15. A Vendég a szállodai szobájában csak a magával hozott ételt fogyaszthatja el, a szoba állagának, tisztaságának megóvása mellett. A szálloda területére házhozszállítással ételt rendelni tilos. A szálloda éttermének területéről az ételt kivinni tilos.

11.14. A Vendég magára nézve kötelezőnek ismeri el a Komplexum házirendjét, valamint a Komplexum biztonsági előírásait, és az azokkal ellentétes magatartás tanúsításától tartózkodni köteles. Amennyiben a Vendég az ezekben a dokumentumokban foglaltakat megszegi, az eset súlyosságára tekintettel Szolgáltató jogosult őt az érintett szolgáltatás igénybevételétől eltiltani, vagy a köztük létrejött szerződést az ellenszolgáltatás követelése mellett felmondani.

12. A Vendég kártérítési felelőssége

12.1. A Vendég köteles megtéríteni mindazon kárt, melyet a Szolgáltató vagy harmadik személy szenved el és amelyeket a Vendég, annak kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személy okoz. Amennyiben a károkozó személy a kárt közvetlenül nem téríti meg, akkor annak megfizetésére a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatba került Vendég köteles azt megtéríteni.

12.2. A Vendég köteles megtéríteni azt a kárt, amelyet az apartmanban/szobában és a Komplexumon található más helyiségben, illetőleg azok környezetében; a parkolókban, kertrészben, etc. a nem rendeltetésszerű használat okoz. A rendeltetésszerű használatból adódó állagromlásért a Vendég nem felelős. Vendég köteles – a Szolgáltató választása szerint – vagy a megrongált javak, tárgyak javítási költségének, vagy azok teljes ellenértékének megfizetésére. A fizetendő javítási költség, illetőleg a megrongált tárgyak ellenértékének meghatározására kizárólag Szolgáltató jogosult.

12.3. A Vendégnek a bérelt szobát/apartmant és a többi, általa használt helyiséget olyan állapotban kell elhagynia, amilyen állapotban azt a Szolgáltató a használatába bocsátotta. A rendeltetésszerű használatot meghaladó igénybevételből (textília vagy bútor koszolódása, kiömlött folyadék, vizelet, hányadék etc., de ide tartozik az apartmanban történt dohányzás is) adódó extra takarítási költségek fejében a Vendég 15.000,-Ft egyszeri díj megfizetésére köteles. Amennyiben takarítással az eredeti állapot nem állítható helyre, például festési vagy más munkálatok elvégzése szükséges, Vendég köteles a szükséges munkálatokkal kapcsolatban felmerülő költségeket a Szolgáltatónak megtéríteni.

12.4. A Vendég felelősséggel tartozik a gondozása vagy felügyelete alatt álló kiskorú magatartásáért. Köteles ennek értelmében megtéríteni mindazon kárt, melyet a kiskorú okoz, függetlenül attól, hogy annak magatartása károkozásra irányul, vagy pusztán gyerekjáték eredménye (pl. falak, bútorok összefirkálása).

12.5. Amennyiben a Komplexum területére bevitt háziállatokra visszavezethetően textília, vagy bútor koszolódik, Szolgáltató 15.000,- Ft egyszeri takarítási költséget számol fel a háziállatot a Komplexum területére behozó Vendég terhére. A Vendég ezen felül köteles megtéríteni mindazt a kárt, melyet Komplexumra bevitt háziállatai okoznak.

12.6. Az okozott kárt a Vendég haladéktalanul köteles bejelenteni a Szolgáltató személyzete tagjának.

12.7. A Vendég köteles jelezni a szoba/apartman átvételét követő 1 órán belül, ha más által okozott kárt tapasztalt, rendellenességet talált. Ezen időtartam leteltét követően nem hivatkozhat arra, hogy a kárt egy előző vendég okozta, vagy más ismeretlen okozta, hogy a kár már a szoba átvételét megelőzően is ott volt etc., hanem azt úgy kell tekinteni általános vélelemként, hogy azt a Vendég okozta.

12.8. A Vendég távozását követően a Szolgáltató személyzete a szoba/apartman takarítása keretében a helyiségeket átnézi, az okozott kárról jegyzőkönyvet vesz fel, amit a Vendéggel közöl. Csoportok esetében a kár közlése a számlafizetővel történik, aki a kártérítés megfizetésére köteles, függetlenül attól, a csoportból a kárt ki okozta vagy a károkozó személye beazonosítható vagy sem.

12.9. Szolgáltató csoportok szolgáltatás igénybevételére esetére kaució (óvadék) előzetes letételét írhatja elő, melyből károkozás esetén automatikus kielégítést kereshet.

13. A Szolgáltató jogai

13.1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt és igénybe nem vett szolgáltatások ellenértékének megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítása végett zálogjog illeti meg a Vendég mindazon vagyontárgyaira, melyeket magával az szobába/apartmanba, vagy a Komplexum más helyiségeibe bevitt.

13.2. A Komplexum területén a Szolgáltató vagyonvédelmi és biztonsági okokból kamerarendszert működtet. A Vendég a Komplexumra való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla felvétel készüljön. A Szolgáltató a felvételeket magánszemélyek részére nem adja ki, csak hatósági megkeresés alapján, a hatóságok részére szolgáltatja ki azokat.

13.3. A Szolgáltató a Komplexum működtetése, fenntartása körében jogosult elvégezni az ezzel járó szokásos teendőket (pl. fűnyírás) és egyéb karbantartási munkálatokat, melyeket igyekszik a Vendégek legkisebb zavarása mellett kivitelezni.

13.4. A Vendég által hátrahagyott tárgyakat Szolgáltató a Vendég költségére – előzetes megfizetés esetén – után küldi. Amennyiben a Vendég az utánküldésről nem rendelkezik, vagy azt nem kéri Szolgáltató a tárgy 7 napot meghaladó őrzéséért díjat számít fel. 30 napot meghaladó őrzés esetén a tárggyal a Szolgáltató szabadon rendelkezhet. Romlandó vagy veszélyt jelentő hátrahagyott tárgyak azonnal megsemmisítésre kerülnek.

14. A Szolgáltató kötelezettségei

14.1. A Szolgáltató köteles a szerződés alapján a megrendelt szolgáltatások biztosítására, szerződéses kötelezettségeinek az érvényes előírásoknak és standardoknak megfelelően történő teljesítésére.

14.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Vendég írásos és dokumentáltan beérkezett panaszainak kivizsgálására, valamint a probléma kezeléséhez szükséges intézkedések megtételére, valamint ezek írásba adására.

15. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

15.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, amely a Komplexum területén maga, vagy alkalmazottja hibájából következett be.

15.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki az olyan káreseményre, amely a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső, elháríthatatlan ok miatt következik be, vagy amelyet a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoznak.

15.3. A Szolgáltató jogosult kijelölni a Komplexum területén olyan helyeket, melyekre a Vendég nem léphet be. A Szolgáltató mentesül a felelősség alól olyan károk esetében, melyek a Vendéget vagy a felügyelete alatt állókat olyan helyen érik, ahova nem léphetnek be.

15.4. A Szolgáltató kárfelelőssége csak abban az esetben áll fenn, ha a Vendég az őt ért káreseményről haladéktalanul értesíti a Szolgáltatót, és rendelkezésére bocsátja a szükséges adatokat.

15.5. Nem felel a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

15.6. Értéktárgyért, értékpapírokért, készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy olyan okból következett be a kár, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik.

15.7. Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat a Vendég minden esetben saját felelősségére veszi igénybe. Vendégnek a Komplexumon való tartózkodása alatt figyelemmel kell lennie a természetes és épített környezet sajátosságaira. Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a balesetekért, károkért, melyeket a Vendég körültekintőbb eljárása megelőzhetett volna, így pl. vizes füvön, térköveken, lépcsőn való elcsúszás, elesés, etc.

16. Vis maior

16.1. Azon ok vagy körülmény (például: háború, árvíz, tűz, időjárás viszontagságai, sztrájk, áramkimaradás etc.) amely felett nem bír ellenőrzéssel sem a Szolgáltató, sem a Vendég, sem pedig a szerződő fél -vis maior- bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény el nem hárul.


16.2. Azon időszakban, amikor Magyarország területén a magyar kormány veszélyhelyzetet rendel el, tart fenn, Szolgáltató jogosult a szolgáltatásai korlátozására, működése teljes felfüggesztésére. Szolgáltató a veszélyhelyzet ideje alatti, előre nem tervezhető, nem látható kormányzati intézkedések, illetve más külső körülmények érdemi hatása miatt jogosult a Vendég értesítése mellett a szolgáltatása korlátozására vagy felfüggesztésére. Amennyiben a Vendég előzetes foglalása ezen korlátozással vagy felfüggesztéssel érintett időszakra esne, az értesítésétől számított 3 napon belül jogosult nyilatkozni az általa befizetett előleg visszatérítéséről (lemondás), vagy a szolgáltatás igénybevétele átütemezéséről. Amennyiben a Vendég ezen időtartam alatt nyilatkozat nem tesz, akkor elfogadja a korlátozott szolgáltatásnyújtást, illetve a szolgáltatás felfüggesztése esetén a felfüggesztés megszűnte utáni időszakra való foglalás-átütemezését. Ezen átütemezés során a szolgáltatás az eredetivel azonos kiemeltségű időszakba kerül áttételre, melyről a felek egyeztetnek. Vendég kifejezetten elfogadja ezen kockázatvállalás melletti foglalását és előlegfizetését.

17. Záró rendelkezések

17.1. A teljesítés helye az a hely, ahol Szolgáltató a szolgáltatást nyújtja.

17.2. A jelen ÁSZF és a felek közti szerződés által nem szabályozott kérdésekre a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni. Szolgáltató és Vendég jogviszonyára egyebekben a magyar jogszabályok irányadóak.

17.3. A szolgáltatás igénybevételéből eredő bármely jogvita lefolytatására a teljesítés helye szerint illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

17.4. A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a Komplexum honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a Komplexum recepcióján is elhelyezi.